שדרות יצחק רבין 18, עפולה

ציפורן חודרנית: כיצד לטפל?

מהן תלונות המטופלים?

מטופלים רבים מגיעים לאחר שניסו טיפולים שונים, כאלו ואחרים – ונואשו. התלונה העיקרית הינה כאב מתמיד המחמיר בנעילת נעליים. הליכה בנעליים פתוחות מלווה בכאב מחבלות (אפילו קלות) או התפתחות זיהום.

כיצד מתפתחת ציפורן חודרנית?

הציפורן הינה רקמה קרנית אשר מתפתחת וניזונה מהרקמה הנמצאת תחת הציפורן (“מיטת הציפורן”).
ברבים ממטופליי, סיבת הבעיה הינה גזירה שגויה של הציפורניים. עם זאת, ישנם מטופלים שחרף ביצוע פדיקור רפואי ישנה התפתחות הבעיה ואף הופעת זיהום. במטופלים הסובלים מפטרת עיקשת בציפורן מופיע פעמים רבות עיוות קשה העלול לגרום להפרעה בצמיחה והופעת ציפורן חודרנית.

ה מסוכן???

זיהום ממושך באצבע מפריע לשגרת החיים של המטופלים, אך במטופלים מסוימים עלול לגרום לזיהום מורכב המחייב טיפול אנטיביוטי ואף ניתוחי.מטופלים הסובלים מסכרת הינם בסיכון להחמרת הזיהום והתפשטותו אל העצם אשר נמצאת סמוך למיטת הציפורן.
מטופלים אלו חייבים בטיפול מוקדם ומעקב.

מהו הטיפול?

ראשית, אני ממליץ למנוע התפתחות בעיה ולהקפיד על טיפול נכון ועקבי בכפות הרגליים, בדגש על ביצוע פדיקור רפואי. במקרים בהם התפתח זיהום יש צורך בטיפול במשחה אנטיביוטית ולעיתים אף בטיפול אנטיביוטי.

אז מתי נדרש ניתוח?

במקרים בהם חרף פדיקור רפואי הכאבים אינם משתפרים והזיהומים חוזרים יש לשקול ניתוח.כאשר המטופל אינו יכול לנעול נעליים סגורות,פעמים רבות זו התוויה.

מה מבוצע בניתוח?

תחת הרדמה מקומית של הבוהן (שלצערי הינה כואבת) מבצעים הסרה של הציפורן החודרנית וחשוב מאוד- גם של מיטת הציפורן, וזאת על מנת שהציפורן לא תגדל שוב בצד זה של הבוהן. ישנם מטופלים רבים בהם נדרש הניתוח בצד הפנימי והחיצוני של הבוהן. במקרים קשים נדרשת הסרת הציפורן בשלמותה, מתוך תקווה שמיטת הציפורן תסייע לצמיחת ציפורן תקינה.

illustration of ingrowing of the nail. the fingers and toes. inflammation

מהו תהליך ההחלמה?

יש להיערך לכך שביום הניתוח ישנם כאבים אשר משתפרים בימים הבאים.לאחר יומיים מחליפים חבישה, ובהמשך מדי יום לאחר המקלחת.
יש להגיע לביקורת 10 ימים לאחר הניתוח לשם בדיקת הפצע והסרת התפרים (אם הושמו).

לסיכום,

אני ממליץ על טיפול נכון ומקצועי בציפורני הבהונות, אך במידה ומופיעים כאבים או זיהומים חוזרים, והדבר מפריע לשגרת היום ולמגבלה – לפנות להערכה ולטיפול!

מטופלים רבים מגיעים לאחר שניסו טיפולים שונים, כאלו ואחרים – ונואשו. התלונה העיקרית הינה כאב מתמיד המחמיר בנעילת נעליים... סיבת הבעיה הינה גזירה שגויה של הציפורניים. עם זאת, ישנם מטופלים שחרף ביצוע פדיקור רפואי ישנה התפתחות הבעיה ואף הופעת זיהום... אך במידה ומופיעים כאבים או זיהומים חוזרים, והדבר מפריע לשגרת היום ולמגבלה - לפנות להערכה ולטיפול!
ד"ר איציק מלכה

מאמרים דומים

מאמרים נוספים שנכתבו ע”י ד"ר איציק מלכה​

מומחים לכירורגיה כללית

זימון תור

הזינו פרטים ונשמח לחזור אליכם בהקדם

ברוכים הבאים לרשת medica מרכזים רפואיים

medica רפואה ברמה של 5 כוכבים הינה רשת מרכזים רפואיים מתקדמת בפריסה ארצית:

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​